Svi pravi su praznici tuzni


Kroz maglu se probija jutro, jedno brdo strci i s visine posmatra ostale, iscekujuci da se probude. Nekoliko sati kasnije, jasno vidim citav ovaj kraj. I pitam se koliko si milja daleko. Postoji li nacin da se izmeri razdaljina izmedju  tebe i mene?

Povremeno sretnem ljude koji mi pricaju o svojim problemima, u koje se unosim do srzi, da ne bih mislila na svoje. Kada sam tuzna, histericno se smejem, jer smatram da ne postoji nijedna osoba na ovoj planeti koja treba da trpi moje suze. U stvari, pravi je razlog to sto ne verujem da bi shvatili.

Juce sam dan provela u guzvi. Negde, u moru tih ljudi, nadje se poneka glava koja zalici na tebe, pojavi se uvek neka senka koja lici na tvoju, pa mi pobegne.

Jutro je pocelo posetom lekaru. Tamo sam srela coveka koji je doziveo srcani udar. Njegova zena mi je pricala kako im se sad zivot menja i kako ne zna sta ce, imaju dvoje male dece. Pricala sam o tebi i o tome kako si se hrabro borio sa bolescu. Na pitanje kako mi je otac sada, nisam znala sta da odgovorim. Posle nekoliko sekundi premisljanja, dok su me gledale te oci pune nade, slagala sam da si dobro. U redu je. Ponekad slazem, da bi se drugi osecali dobro.

Sa gomilom kesa uputila sam se ka zgradi.  U liftu sam dobila pomoc od komsinice, a ti znas koliko ne trpim pomoc koju nisam trazila, pa mi je spretno prosula sve i izasla na cetvrtom spratu. Dok sam prikupila sve to, dobila sam jos jednu voznju do prizemlja i nazad do poslednjeg sprata.

Slozila sam namirnice, onako kako si ih ti slagao. Pocela sam da pripremam praznicnu trpezu, onako kako si ti pripremao. U mnogim kucama je obicaj da zena sve priprema, ali sam  navikla na sliku tate kao glavnog organizatora praznika, mame kao vernog asistenta i mene kao malog smetala. Nismo bili los tim, zar ne?

Na polovini svega toga, slomila sam se. Osetila sam takav bol na mestu koje nazivaju dusom, kao da me je neko presekao na pola.

Doslo mi je da vristim. Tokom citave godine, bila sam odlican slusalac. Sedela sam i s paznjom slusala price o tome koliko je tesko ovo, koliko je tesko ono i davala savete kada su ih zatrazili od mene. Kada bih pokusala da kazem kolika praznina u meni zvrji, ljudi su nastavljali sa “pa, da, tako meni kad  je…” i opet sam ja postajala slusalac, a moja tragedija u odnosu na njihovu mizerija. Jesi li znao koliko su ljudi jezivi slusaoci? Vise niko nikog ne slusa tokom razgovora.

Ove godine, opet sam dozvolila da u mene udje djavo, ta mala nistarija koja me razara. Pravo ime joj je precutkivanje.

Precesto me pitaju kako mogu da budem optimista. I to ne zato sto smatraju da sam dozivela neke teske stvari, vec zato sto oni ne mogu da podnesu zivot zbog nekih glupih sitnica. Jer imaju platu koja je prosecna, na primer. Povraca mi se od takvih, da ti kazem. Optimista sam. Imam li drugi izbor?

Ja znam da si ti to zrno srece iz koga je nikao moj zivot. I zato zelim da zivim. Da ucinim nju ponosnom na to sto ste zajedno stvorili. Da ucinim nju srecnom zbog nacina na koji licim na tebe.I da nikada iz mene ne nestanu sve te dragocenosti koje si ti nastanio. Volecu zivot. Volecu ga vise.

I svi ovi praznici me toliko bole, podsecaju me na svako, ali svako novogodisnje vece provedeno u nasem domu.

Mrzim kad sam pateticna. Mada,  iskreno, falilo mi je to. Osecam da sam izasla iz oklopa. Mozda na sat, dva, dan, mesec, ne znam. Sigurna sam da cu izbrisati ovo kad se vratim u oklop.

Samo mi ne daj vise da budem onoliki robokap kakav sam bila u prethodnoj godini. Ucini da ponovo osecam, da ponovo placem i radujem se zbog sitnice, onako kako to cini citav svet.

Nemoj nikad da odneses taj glas koji odjekne univerzumom kad te se setim.

A sada idem  da nastavim praznicne rituale koji te ozivljavaju bar na tren.

One thought on “Svi pravi su praznici tuzni

  1. Pingback: https://livewordication.wordpress.com/2013/12/31/svi-pravi-su-praznici-tuzni/ | livewordication

Leave a Reply

