Odbrana Advokatova


Svakodnevno cujem “treba mi nov auto”, “moram da kupim nov telefon”.

Jedno je kad ti se auto pokvari, pa ne mozes vise da gubis vreme, ni zivce sa njim, a sasvim drugo je kada ti auto sluzi kao statusni simbol, da se pojavljujes na porodicnim skupovima u svojoj novoj makini i iznosis zajedljive komentare na racun svojih rodjaka, koji i dalje furaju zastavu.

Prosto obozavam kukavce, koji uvek imaju novi telefon, jer im ne odgovara kamera na starom. Tacnije, slucajno im se zalomilo, pa su sad u prilici da imaju taj telefon. Odnosno, toliko im je pukao film zbog svega, da su priustili sebi jedan touch. Slaze im se sa novom kravatom.

I cela ta prica-necu da radim za 200e, to nije plata dostojna coveka, po ceo dan da crncim, da nemam dana jednog slobodnog…

Za jednog advokata, vi kazete da je lopov, prevarant, lazov, po ceo dan drzi svoju guzicu u fotelji. E, pa, da vam kazem ja sad nesto.

Zamislimo sad da je 2016.godina i da sam ja advokat.

Dok ste vi svoje guzice odmarali, ja sam svoju zuljala. Dok ste vi isli na more, ja sam spremala jbn upravno pravo, dok mi kosa nije opala. Dok sam ja bila gladna u redu u menzi, vama su mamice spremale ruckice po zelji. Dok sam ja radila za smesnu platu kako bih prezivela svoj studentski zivot, vi ste dobijali veci dzeparac od moje plate. E, kad sam ja zavrsila fax, vi ste rekli “blago tebi”. Vi ste komentarisali kakva sam ja srecnica, kako vama nije dato, nije pruzeno da studirate, nije vam data sansa za bolju buducnost. I onda vi vec imate nekoliko godina radnog staza, a ja sedim i crvljam se i slusam sa svih strana kako sam nezainteresovana za posao, kako ne cinim nista da se moj status promeni, cujem kako susolje o mojoj lenjosti. I onda ja konkurisem za iste poslove kao ti, za istu platu od 200e. I nece me, kazu imam fakultet, nisam za taj posao. I onda ti dobijes taj posao, a ja placem. I onda ti seres po tom poslu, kako moras svaki dan, ceo dan, pa cak i subotom, kako je tesko, a ja i dalje saljem cv na sve te adrese. I onda jednog dana, pojavi se jedan divan covek i kaze mi da mogu da pocnem da volontiram. U struci! Posao mojih snova! Presrecno zovem i svima javljam. 90% njih umire od smeha, sprda se s mojim volontiranjem, kao nisam mogla bolje da nadjem, kao-sta je tu za radovanje. Jbn godinu i po dana starim kod kuce, prolaze mi najbolje godine, sedim i kalkulisem da li da sad rodim dete, kao da iskoristim to vreme.I proci ce ove dve godine mog volontiranja, dok se vi zalite kako vam je sramna plata od 200e, koliko i sta morate da radite, ja cu 2 godine da radim za dzabe, pa cu onda opet da ucim i zuljam guzicu po drugi put za gotovo istu materiju, vec naucenu, da je utvrdim. I da niste poredili to sa drzavnim ispitom posle zavrsene strucne prakse, jer je ovo nesto mnogo obimnije i zove se pravosudni! E, onda, kad vi i dalje kukate sto morate da radite za 200e, ja imam 27 godina, ni dana plate, ni dana radnog staza i zuljam guzicu za jos jedan ispit. I kad polozim i taj poslednji, advokatski, iz mog praznog dzepa izaci ce nekoliko stotina evra, da se upisem kao advokat, u najboljem slucaju, tada cu imati 28 godina. Tada cu jos da se zaduzim, pa cu nekim cudom da otvorim kancelariju. I kroz neko vreme, ako Bog da, u svojoj 29oj godini, zaradicu neki dinar, a da budem u plusu i sa nekoliko dana radnog staza.

I onda ces ti da me nazivas parazitom, lopovom, debelom guzicom u fotelji, azategnutajedebelatimamaznas, prevarantom, kradljivcem, mafijasem i slicno.

E, vala, cekam taj dan. A ti i dalje seri po plati od 200e, pa se vidimo za par godina. I necu bas nista da kupujem onda. Vozicu neki brzi bajs. Tad cu da se dam u pravljenje dece. I sve cu da im dam.

Svako ima svoj cilj u zivotu. Dok ga vidis, krize koje imas, lakse se podnose.

Iskreno se nadam da ces dobiti povisicu. I da tad neces reci-sta, povecao mi je platu za 50 evra, kako ga nije sramota. Znaci,ako to kazes, momentalno te upisujem na Pravni. Pa, crnci tamo 10 godina za prvi dan radnog staza.

 

S postovanjem,

tvoja punisicka.

 

E, sto mu gromova, sad mi je lakse.

Leave a Reply

